مرکز پاورپوینت اکران

پاورپوینت مهندسی پاورپوینت پزشکی پاورپوینت انسانی پاورپوینت درسی پاورپوینت هنر پاورپوینت آموزشی پاورپوینت عمومی

اطلاعیه فروشگاه

در صورت بروز هرگونه مشکل در خرید فایل، داشتن سوال، پیشنهاد، انتقاد، مشاهده فایل انحصاری خود در فروشگاه و نیز سفارش ساخت پاورپوینت جدید، به شماره تلفن 09141594468 پیامک بزنید تا سریعا رسیدگی شود.

مقاله تحقیقی نقشه راه معلمی - 10 صفحه وورد قابل ویرایش

مقاله تحقیقی نقشه راه معلمی - 10 صفحه وورد قابل ویرایش

نقشه راه معلمی 

نقشه راه معلمی 

نقشه راه معلمی 

نقشه راه معلمی 

نقشه راه معلمی 

  1. ترسیم وضع موجود از قبیل شرایط مدرسه از نظر مقطع تحصیلی، موقعیت مکانی و جغرافیایی،

    این فایل تایید کیفی شده و در زیر قسمتهایی از آن را مشاهده می کنید:

    وضعیت شغلی و کاری

اینجانب در مدرسه ای خدمت می کنم که در نزدیکی مرز کشور افغانستان می باشد. اکثر مردم این روستا از قوم بلوچ می باشند و به دو زبان فارسی و بلوچی صحبت می کنند که اکثریت آنها جز ساعتهایی که در مدرسه هستند به زبان محلی خود که بلوچی می باشد صحبت می کنند. این مدرسه ابتدایی دارای 6 کلاس تک پایه می باشد که هر پایه یک معلم جداگانه دارد. درباره وضعیت فیزیکی مدرسه می توان این را گفت که این مدرسه به هیچ عنوان از امکانات ورزشی، آب خوری، سرویش بهداشتی مرتب و قابل قبول برخوردار نیست. دانش آموزان این مدرسه با توجه به دو زبانه بودن وضعیت تحصیلی خیلی ضعیفی دارند. می توان یکی از علتهای آن را بی سودی خانواده نام برد. با توجه به خشکسالی منطقه و سکونت نداشتن جوانان که بتوانند کمک حال خواهر یا برادر در درس باشد، امکان یاری گرفتن از آنها را نیز ندارد. در واقع جوانان برای کمک خرجی خانواده بودن به شهرهای اطراف و یا استانهای دیگر نقل مکان می کنند.نقشه راه معلمی 

والدین دانش آموزان اغلب بی سواد و یا کم سواد هستند و نمی توانند در تحصیل و علم آموزی دانش آموزان به آنها کمک کنند. بنابراین نظارت جدی و کافی از سوی آنها بر روی تحصیل دانش آموزان و فرزندانشان نیست. آنها از وضعیت تحصیلی فرزندان خود خبر چندانی ندارد و در صورت بروز مشکل در تحصیل آنها باید خبر رسانی شود تا در مدرسه حضور یابند و به صورت حضوری به آنها توضیح داده شود که چه مشکلی برای تحصیل فرزندشان پیش آمده است.

معلمان این مدرسه 5 نفر هستند که کلاس های مختلف این مدرسه را برای تدریس برگزیده و با دانش آموزان مشغول کار علمی هستند. رابطه آنها با هم و با مدیر و با دانش آموزان بسیار خوب است و یک رابطه دوستانه و صمیم بین آنها برقرار شده است. دانش آموزان از معلمان خود حرف شنوی خوبی دارند و نفوذ معلمان بر آنها زیاد است.نقشه راه معلمی 

مشکلی که در روند تحصیل دانش آموزان این مدرسه وجود دارد این است که اکثریت دانش آموزان در نگارش برگه امتحانی و تکالیف درسی و جوزه های آموزشی خود بدخط هستند و به صورت خوانا و مرتب و تمیز نمی نویسند و این باعث شده است که معلمان از دست خط آنها کلافه شده و بسیار گلایه داشته باشند که اصلا در برخی موارد نمی توانند برگه امتحانی آنها را بخوانند و مجبورند تصور و تخیل کنند که آنها در برگه تکلیف یا امتحانی خود چه نوشته اند. من به عنوان یکی از معلمان این مدرسه سعی کردم مشکل را ریشه یابی کنم و ببینم که چرا اکثر این دانش آموزان خط مناسب و خوانایی ندارند و بدخط می نویسند. البته شواهد دیگری بود که نشان دهند خط بهتری از این دانش آموزان نمی توان انتظار داشت. آنها وضعیت ظاهری مناسبی ندارند و به نظافت شخصی خود به طور کامل و جامع اهمیت نمی دهند و بهداشت و اصلاح و تمیزی لباس و موی آنها جالب نیست. فقر مالی و فرهنگی نیز مزید بر علت شده است و اجازه نمی دهند تمکز کافی برای روی ظاهر و ... داشته باشند.

شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه ای که مدرسه در آن واقع شده است نیز اوضاع چندان مناسبی ندارد و محیط سرشار از فساد و اعتیاد و فقر و ... است. مواد مخدر به وفور در سطح شهر پیدا می شود و همسایگی و نزدیکی با کشور افعانستان باعث بسیاری از مشکلات شده است و بسیاری از والدین دانش آموزان درگیر اعتیاد و مصرف مواد مخدر هستند.نقشه راه معلمی 

اما من در مطالعات خودم به این نتیجه رسیدم که در بررسی علل بد خطی دانش آموزان دوره ابتدایی، علاوه بر عوامل آموزشی و تربیتی موثر بر دست خط آنان، باید عوامل مربوط به وضعیت جسمی و روانی کودکان نیز مورد توجه قرار گیرد.

چه بسا بد خطی دانش آموزان به دلیل ضایعات استخوانی، عصبی یا حالات عاطفی و روانی نا مطلوب باشد. در این صورت آموزشهای معلم در زمینه خوشنویسی کافی نخواهد بود و ارجاع به یک متخصص، امری ضروری است. از میان همه مهارتهای تحصیلی، نوشتن ملموسترین آنهاست. زیرا فرد با استفاده از این مهارت سندی از خود به جای می گذارد. به همین دلیل مهارت در خوشنویسی اهمیت بسزایی دارد. شناخت علل و عوامل موثر بر بدخطی از آن جهت اهمیت دارد که با ریشه یابی و رفع آنها می توان تا حد زیادی به مهارت در خوشنویسی کمک کرد. در این مقاله ضمن بررسی علل بد خطی کودکان، به ارائه راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل می پردازیم.

عوامل موثر بر بدخطی دانش آموزان: ا-عوامل مربوط به خانواده 2-عوامل مربوط به معلم و شیوه های آموزشی و تربیتی مدرسه 3-عوامل مربوط به دانش آموزان

1-عوامل مربوط به خانواده: نقش خانواده را در یادگیری مطلوب دانش آموزان نباید نادیده گرفت. از آنجا که خوشنویسی مهارتی است که مانند سایر مهارتها باید آموخته شود چنانچه کودک در خانواده ای زندگی کند که اعضای آن از ذوق واستعداد هنری بیشتری برخوردار باشند و به فرزندان خود توجه کافی مبذول دارند کودک کمتر گرفتار معضل بدخطی می شود. نقطه مقابل چنین خانواده ای کسانی هستند که نسبت به فرزندان خود بی تفاوت اند و از تشویق و تنبیه به موقع برای انجام تکالیف فرزندانشان استفاده نمی کنند و در واقع انگیزه لازم را برای اجرای بهتر تکالیف در فرزندان خود به وجود نمی آورند. چنین کودکانی اغلب با اکراه وبی میلی به نوشتن اقدام می کنند که طبیعتا نتیجه آن نیز رضایت بخش نخواهد بود.

کودکانی که در خانواده های به هم ریخته یا خانواده هایی زندگی می کنند که محرومیت فرهنگی و اجتماعی دارند از لحاظ عاطفی آسیب شدیدتری می بینند و این آسیب عاطفی بر روی کلیه زمینه های تحصیلی آنان تاثیر می گذارد.

متن فوق تنها بخشی از مقاله تحقیقی نقشه راه معلمی است؛

برای دانلود کل مقاله تحقیقی نقشه راه معلمی از لینک زیر استفاده کنید:



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 16,000 تومان
(شامل 20% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 20,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
naghe-rah_2102473_3261.zip33.5k